Nükleer Düzenleme Kurumu (NDK), radyoaktif atık tesislerinin hazırlamakla yükümlü olduğu yıllık raporlara ilişkin biçim ve içerik standartlarını belirledi. Kurumun ilgili Kurul Kararı, Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Düzenleme kapsamında, lisans sahibi kuruluşlar NDK’ya her yıl sunmaları gereken raporları beş ayrı formatta hazırlayacak. Radyoaktif atık tesisleri tarafından hazırlanacak işletme raporu, atık yönetimi raporu, salım raporu, çevresel radyolojik izleme raporu ile kişisel doz ve radyasyon ölçüm raporlarının belirlenen teknik kriterlere uygun olması zorunlu tutuldu.
Kuruluşlar, hazırladıkları raporları her yıl düzenli olarak NDK’ye iletecek. Yeni düzenlemenin, atık yönetimi süreçlerinin standartlaştırılması ve çevresel güvenlik açısından şeffaflığın artırılması hedefleniyor.
GÜNDEM
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026SPOR
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026GÜNDEM
11 Haziran 2026
1
Resmi Gazete’de Yeni Atama Ve Görevden Alma Kararları Yayımlandı
438 kez okundu
2
Siirt’te Öğretmen Akademileri Kapsamında Tarihi ve Kültürel Miras Gezisi Düzenlendi
433 kez okundu
3
Sanayi Ve Teknoloji Bakanı Kacır: İnsansız Hava Aracı Üretiminde Dünya Lideriyiz
428 kez okundu
4
Hafızlıkta Örnek Başarı: Yalova Hafız Kız İmam Hati̇p Ortaokulu’nda 10 Ayda Hafız Oldular
327 kez okundu
5
Kütahya Si̇mav’in Kuşu Beldesi̇nde 16 Bi̇n Tavukla Yumurta Üreti̇mi̇ Başladı
326 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.